História Mototechny
-
1949
Príbeh Mototechny začína na začiatku 50. rokov, kedy došlo k založeniu spoločnosti Mototechna, národný podnik. Jednalo sa o obchodnú organizáciu s orientáciou na maloobchodný predaj. Ponuka Mototechny vtedy zahŕňala vozidlá Tatra 57B, Tatra 87, Škoda 1101 Tudor, Aero Minor.
-
1950
Ponuka vozidiel v Mototechne sa už v 50. rokoch značne rozrástla. Vedľa Škody 1101, Škody 1200, Škody Spartak a Škody 445 sa v predajniach Mototechny objavila aj Tatra 600 Tatraplan, GAZ M20 Pobeda, Moskvič 407, Simca 1300, Warburg 311/312 a Trabant.
-
1960
V 60. rokoch nahradila Škoda model 440 úplne novou Octaviou, typ 445 vystriedala Octavia Super a 450 prvá Felicia. Okrem týchto nových modelov nechýbala v ponuke Mototechny ani preslávená Škoda 1000 MB a Škoda 1000MBX. V 60. rokoch sa do predaja Mototechny tiež dostali aj ďalšie modely automobilky Škoda (napr.: 1202, Felicia Super, 100, 110L), ale aj automobily Simca, Volga, Moskvič, Trabant, Wartburg, Ford, Fiat, Renault, Hillman a Saab. Mototechna sa tak už od 60. rokov mohla pýšiť jednou z najväčších ponúk vozidiel vo východnej Európe.
-
1970
Už v 70. rokoch Mototechna využívala špičkové technológie. V roku 1971 k nim dokonca pribudli dátové siete a prenosy. Okrem týchto inovácií sa stal dôležitým medzníkom vo vývoji Mototechny rok 1989, kedy sa v rámci reštrukturalizácie stala štátnym podnikom. V 70. rokoch sa na pobočkách Mototechny objavili vozidlá Fiat 125 P, Fiat 126 PFiat 127, Fiat 128, Fiat 500 F, Fiat 850, Renault 6 TL, Renault 15 TL, Renault 16, Wartburg 353, Trabant 601, Simca 1307, Chrysler 180 GS, Škoda 105, 120, Tatra 613, Škoda 110 R, VAZ 2101, 2102, 2103, Moskvič 2137 combi, 2138, 2140, GAZ 24 Volga, Ford Cortina 1300, Saab 99, Toyota Corona 1500 L.
-
1980
V 80. rokoch došlo na českom automobilovom trhu k zlomu. V roku 1988 prichádza na československé cesty Škoda Favorit v kabáte od talianskeho dizajnéra N. Bertoneho. Svojimi vlastnosťami sa Favorit mohol rovnať západoeurópskym vozidlám. V ponuke Mototechny Škoda Favorit samozrejme nemohla chýbať. Vedľa Škody Favorit sa v pobočkách Mototechny v 80. rokoch predávali vozidlá Dacia 1300, Fiat 127, Lada 1200, Lada 1200 kombi, Lada 1300, Lada 1500, Lada 1500 S, Lada 1600, Moskvič 2137 kombi, Moskvič 2138, Moskvič 2140, Škoda 105 S, Škoda 105 L, Škoda 110 R , Škoda 120 GLS, Škoda 120 L, Škoda 120 LS, Škoda 120 S, Trabant 601, Trabant 601 Kombi, Volga 24, Volga 2402, Wartburg 353 Lux, Wartburg 353 Standard, Wartburg 353 Tourist.
-
2012 - 2013
Mototechna prešla zásadnou obnovou a je modernou spoločnosťou, ktorá svojou ponukou uspokojí najnáročnejších zákazníkov. Špecializuje sa predovšetkým na predaj kvalitných, minimálne užívaných áut. Dnešný výber značiek je v Mototechne doslova neobmedzený. Tým však ponuka nekončí. Mototechna má za cieľ poskytnúť motoristom kompletný servis. Pri nákupe vozidla môžu využiť výhodné finančné služby, získať užitočnú kartu Mototechna MasterCard, ale aj auto na mieste poistiť. Pripravený je kvalitný záručný a pozáručný servis, zahŕňajúci aj pneuservis a modernú lakovňu. Všetky záležitosti súvisiace s prevádzkou auta je tak možné riešiť pohodlne na jednom mieste. V Mototechne sa dostanete do vybranej spoločnosti motoristov, ktorým je poskytovaná špičková starostlivosť. Taká je dnešná Mototechna.
-
2012-2016
Od otvorenia Mototechny v roku 2012 si v AAA AUTO pod touto značkou v Českej republike a na Slovensku zakúpilo vozidlo už takmer 30 000 zákazníkov, ktorí preferujú kvalitné, minimálne používané vozidlá.
-
2016
Značka Mototechna poskytuje 76 automobilov pre Slovenský futbalový zväz a niektoré kluby slovenskej najvyššej futbalovej ligy - Fortuna ligy. Vyjadruje tak svoju podporu slovenskej futbalovej reprezentácii v nadchádzajúcej kvalifikácii na MS 2018 a Fortuna lige. Celková hodnota vozidiel, zapožičaných pod značkou Mototechna, dosahuje 1 125 000 € a budú sa meniť za novšie každých šesť mesiacov.